Nyheter

Lönehantering

Lönehantering är ett omfattande och komplicerat område som omfattar många lagar att förhålla sig till. Därför finns många fördelar med att ta hjälp för ett effektivt lönearbete. Vi är en etablerad redovisningsbyrå som hjälper såväl mindre som medelstora företag med lönehantering i Upplands Väsby. Beroende på vad ert företag exakt behöver hjälp med så ser vi till att anpassa tjänsten efter era specifika behov.

När vi administrerar er lönehantering får ni tillgång till våra dedikerade löneadministratörer samt en del fördelar, så som:

 

  • Minskad sårbarhet.
  • Flexibilitet med standardiserade eller anpassningsbara lösningar.
  • Enkel och tydlig lönehantering med liten administration.
  • Frigöring av tid.

 

Ta gärna kontakt med oss och berätta om er verksamhet, samt vad ni behöver hjälp med så hjälper vi er.

Skatterådgivning – Upplands Väsby

Vi har lång erfarenhet och kompetens när det kommer till skattefrågor. Med hjälp av professionell skatterådgivning kan ert företag spara mycket pengar.

Vi kan hjälpa små som medelstora företag med skatterådgivning inom skattelagstiftning. Regelverket som omfattar skatt kan vara svårtolkat. Det är dock helt avgörande att ingenting görs felaktigt. Att förstå denna skattelagstiftning är fördelaktigt för den dagliga verksamheten.

Behöver ert företag i Upplands Väsby hjälp med regelverket kan vi hjälpa er. Av våra skatterådgivare får ni hjälp med skattefrågor och kvalificerad skatterådgivning.

Anmäl verklig huvudman – Läs mer…

Anmälan verklig huvudman hos Bolagsverket

De flesta företag och föreningar ska anmäla verklig huvudman till Bolagsverket senast den 1 februari 2018. Dessutom ska nystartade företag och föreningar anmäla verklig huvudman inom fyra veckor. Det är obligatoriskt att göra anmälan via Bolagsverkets e-tjänst. Saknas e-legitimation så kan du be någon som har en e-legitimation att göra anmälan åt dig, du behöver då ge personen fullmakt att göra anmälan åt dig som ombud.

Dags att deklarera! – Läs mer…

Skattedeklaration för mindre företag, för redovisning av moms augusti samt avdragen skatt och arbetsgivardeklaration för september ska vara Skatteverket tillhanda senast den 12 oktober.

Inkomstdeklaration 2 maj – Läs mer…

Skatteverket har skickat ut inkomstdeklarationerna för år 2018. För er som inte anlitar en byrå med byråanstånd ska inlämning ske senast den 2 maj 2018. Tar ni hjälp av en byrå och har anstånd är inlämningstiden något längre, det är viktigt att ni lämnar in ert material så snart som möjligt.

Aktiv Planering AB
Välkommen att kontakta oss.
Kontoret ligger i Upplands Väsby men vi har kunder över hela Sverige.
Vill du veta mer om Aktiv planering och hur vi kan hjälpa dig så kontakta gärna Henrik eller Reine, eller skicka e-post till info@aktivplanering.se

Besöksadress: Mellangården 3
Postadress: Box 2084,
194 02 Upplands Väsby
E-post: info@aktivplanering.se
Org.nr.: 556546-4707

Telefon växel: 08-590 795 50
Fax: 08-590 847 50

Våra Tjänster
Kontakta oss